Regelement

Wedstrijdregelement Clubkampioenschap Schouwen-Duiveland

Algemeen en Organisatie :

1.  Aan de wedstrijd kunnen alleen leden van de visverenigingen van Schouwen-Duiveland deelnemen.
2.  Het inschrijfgeld bedraagt € 7,- voor senioren en junioren doormiddel van vooruitbetaling of op de dag zelf.
3.  Het inschrijfgeld wordt jaarlijks door de besturen van de deelnemende verenigingen vastgesteld.
4.  De organisatie/wedstrijdcommissie van de wedstrijd zijn niet aansprakelijk voor verlies/diefstal/beschadiging/letsel        van de
     (eigendommen van de) deelnemer en/of derden. Deelname aan de zeeviswedstrijd is derhalve geheel voor eigen        risico.
5.  Iedere vereniging zorgt voor een controleur, is deze op de wedstrijd niet aanwezig dan wordt één van de vissers          als controleur aangewezen.
6.  De controleur dient de gevangen vis op de deelnemerskaart te noteren en na het einde van de wedstrijd te laten          ondertekenen door de deelnemer.
7.  Elk van de deelnemende verenigingen is gerechtigd om het aantal korpsen zelf te bepalen.
     De inschrijfkosten van de korpsen zijn voor rekening van de verenigingen.
     Het eilandclubkampioenschap is het korps waarvan de vier leden te samen het hoogste aantal cm vis hebben              gevangen.
     Bij gelijk eindigen beslist weer het totaal gevangen vissen en daarna de grootste vis en dan het lot.
     De samenstelling van de korpsen staat voor aanvang van de wedstrijd vast. Plaats bepaling van de korpsleden            vindt vooraf plaats.
8.  Direct na aanvang van de wedstrijd worden de bordjes met de plaatsnummers door de controleurs opgehaald.
9.  De waardeprijzen zullen worden uitgereikt in de verhouding 1:5 .

Voor de Deelnemers :

10. Voor aanvang van de wedstrijd dienen de deelnemers hun wedstrijdkaart in te leveren bij de controleur.
11. Voor aanvang van de wedstrijd mag niet gevist worden.
      Tevens is het verboden voor de deelnemers om voor aanvang van de wedstrijd vis in hun bezit te hebben.
12. De deelnemer met het hoogste aantal cm is eilandkampioen. Bij gelijk aantal cm  , eerst aantal vissen , dan                   grootste vis dan loting.
13. Er wordt gevist in een periode van 4 uur. Het begin en het einde van de wedstrijd worden doormiddel van een               (geluid en/of licht) signaal aangegeven.
14. Er mag gevist worden met 1 hengel voorzien van ten hoogste 3 haken.
15. Een reserve hengel is toegestaan , hieraan mag zich echter geen (beaasde) onderlijn bevinden.
16. Los beaasde onderlijnen zijn toegestaan.
17. Het is niet toegestaan om drijvend te vissen met dobbers , kurken of anderzijds drijvende middelen.
      Jigkoppen , straemers , pluggen ect. Voorzien van aas zijn niet toegestaan.
18. Aas vrij behalve krab.
19. De gevangen vis dient direct te meting worden aangeboden bij de controleur. kan dit echter niet direct dient de            deelnemer
      de vis te bewaren in een emmer/leefnet met voldoende zeewater.
20. Alle gevangen vis zal door de controleur worden ingenomen , wil een visser zijn vis behoudn dan moet de                     controleur de staart van de vis afknippen.
       (beschermde vissoorten moeten nameting direct terug gezet worden).
21. Alleen vissen gevangen aan de eigen uitrusting komt voor meting in aanmerking(geen afgeworpen lijnen). Dode           aangehaakte vis telt niet mee.
      Wordt een vis met 2 haken in de bek van 2 deelnemers gevangen dan telt deze vis voor beide deelnemers.
22. Vis onder de 10 cm wordt niet geteld. (bv. 9,9 cm is geen waardering) Er wordt gevist op hele centimeters                     afgerond naar boven.
      (10 cm = 10 cm  en 10,1 = 11 cm )
23. Er Moet gevist worden vanaf de waterlijn. Het waden is ten strengste verboden. Het is verboden om van           strekdammen te werpen of te vissen
24. De deelnemers zijn vrij in de keuze van het werpgewicht , type en soort , mits het niet (na te zijn ingeworpen)
      afdrijft en daardoor andere deelnemers hindert.
25. Het is verboden om van plaats te wisselen . De deelnemer dient op de aangewezen plek te vissen zoals                       aangegeven op de wedstrijdkaart ,
      Junioren mogen geholpen worden bij het inwerpen(met zijn tweeën inwerpen , dus junior en senior hengel vast             houden.
26. Hele of halve pendule worpen zijn ten strengste verboden.
27. Het gebruik van geur en/of reukstoffen is niet toegestaan.
28. De wedstrijd gaat ten aller tijden door. De wedstrijd kan echter ingekort worden door noodweer en/of veiligheid             van de deelnemers
      dat het wenselijk maakt. De op dat moment gevangen vissen zullen voor de uitslag bepalend zijn.
29. Na het eindsignaal moet iedereen direct binnen halen , waarna de gevangen vis als nog meetelt.
30. Overtredingen van het regelement moeten de deelnemers direct melden bij hun controleur en tot hooguit één uur         na afloop
       van de wedstrijd bij het bestuur.
31. De Prijsuitreiking vindt zo spoedig mogelijk na afloop van de wedstrijd plaats. Voor de nummers 1 , 2 in de                     individuele uitslag van het kampioenschap
      is buiten de waardeprijzen nog een ereprijs beschikbaar en 1 , 2 van de junioren een ereprijs en alle junioren met         vis een prijsje,
      verder voor de eerste dame met vis een ereprijs ,  tevens voor het korps dat als eerste eindigt.
32. Na afloop dient de eigen visplaats geheel schoon achtergelaten worden.
33. Deelneming betekent instemming met dit regelement , niet nakomen van het regelement betekent                      diskwalificatie.
34. Beslissingen van de wedstrijdcommissie zijn bindend. Waar de punten 1 t/m 33 niet in voorzien , beslist de                   wedstrijdcommissie.
35. Hiermede vervallen alle vorige wedstrijdregelementen van Schouwen-Duiveland.

Commissie Sir 30 november 2018